Rozkład dnia
6.30-8.00 | Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne– stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. |
8.00-8.30 | Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8.30-8.50 | Śniadanie– realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. |
8.50-9.10 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie rąk, mycie zębów, korzystanie z toalety. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. |
9.10-10.00 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. |
10.00-10.10 | Przygotowanie do drugiego śniadania- czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
10.10-10.30 | Drugie śniadanie. |
10.30-10.40 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). |
10.40-11.50 | Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
11.50-12.00 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. |
12.00-12.45 | Obiad– celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.45-13.00 | Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu. |
13.00-14.30 | Relaks– odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej– wyciszenie. |
14.30-15.15 | Praca indywidualna z dziećmi, zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. |
15.15-15.30 | Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. |
15.15-15.30 | Podwieczorek– kultura spożywania posiłków. |
15.45-17.00 | Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci. |